اهدای دوچرخه از سوی رئیس جمهور به نوجوان خرمبیدی + فیلم و تصاویر

دوچرخه هدیه رئیس جمهور به محمد طا‌ها آرمند نوجوان خرمبیدی از توابع استان فارس که سال ۹۹ جان چهار کودک در یک خودرو آتش گرفته را نجات داده بود اهدا شد.

محمد طا‌ها آرمند به هنگام دور دوم سفر رئیس جمهور به فارس در نامه‌ای به رئیسی درخواست یک دوچرخه کرده بود.

هدیه رئیس جمهور روز سه شنبه به این نوجوان فداکار توسط مدیر کل ورزش و جوانان فارس اهدا شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم از سوی اداره کل ورزش و جوانان فارس، استفاده از اماکن ورزشی استان برای این کودک خرمبیدی رایگان اعلام شد.

 در سال ۱۳۹۹ ماجرا از آنجا آغاز شد که حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه نوزدهم بهمن ماه بود که در خرم بید یکی از شهرهای فارس شعله‌های آتش در عقب یک خودرو ون زبانه کشید. شاید اگر کسی از کنار این خودرو عبور می‌کرد نمی‌دانست که داخل آن چه خبر است و جان چهار کودک و نوجوان در خطر است. هر لحظه امکان یک انفجار شدید در عقب خودرو وجود داشت. یک دختر بچه سه ساله و یک پسر هشت ساله و دو نوجوان ۱۴ ساله در مهلکه گرفتار شده بودند و هیچ راه فراری وجود نداشت.

شعله‌های آتش زبانه کشیده بود و وحشیانه می‌تازید، هر لحظه بر شدت آتش افزوده می‌شد. این روایتی از یک تراژدی نیست که در آن سرنشینان خودرو زنده زنده در آتش بسوزند بلکه روایت قهرمان هشت ساله‌ای است که فداکاری کرد و در همین حین محمد طا‌ها شیشه ماشین را به سختی می‌شکند و با کمک افرادی از بیرون ون، ابتدا دخترعمه دو ساله خود را از این مهلکه نجات می‌دهد، سپس برادر بزرگترش و یکی دیگر از بچه‌ها که بیهوش شده بودند را با چند سیلی به هوش می‌آورد و کمک می‌کند که از ون خارج شوند.

بعد هم نفر چهارم را به بیرون می‌فرستد و دست آخر خودش از ون خارج می‌شود. محمد طا‌ها برای این که جان بقیه را نجات دهد از همه بیشتر داخل ون مانده بود و به همین دلیل دچار سوختگی بسیار شدیدی شد.

او ۸ روز در ICU بیمارستان بستری و سپس جراحی پیوند پوست به دست و صورتش را انجام می‌دهد و بالاخره پس از یک ماه از بیمارستان مرخص می‌شود. طبق گفته امدادگران آتش نشانی قطع به یقین اگر محمد طا‌ها شیشه را نمی‌شکست تمام بچه‌ها در این آتش جان خود را از دست می‌دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار